Go Back   SevgiForum.NET > BİTKİLERİN DÜNYASI & DOĞAL YAŞAM > Doğal Yaşam
Home Menu

Site Navigation

Ağaç Şeklinde Aç2Begeni
  • 2 gönderen İrem
Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
      #1  
Alt 08.04.2020
İrem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 05.12.2017
Üye No: 8713
Mesajlar: 360
Likes : 53
Karizma Puanı: 2162
İrem isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Bayan Üye
Standart Sebze ve Meyvelerin Faydaları!



Bitkilerin her türlü yenebilen kısmı sebze ve meyve grubu altında toplanır. Sebze ve meyveler; mineraller ve vitaminler bakımından zengindirler. Folik asit, A vitaminin ön öğesi olan beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, posa ve diğer antioksidan özelliğe sahip bileşikler yönünden de zengindirler.

Sebze ve Meyvelerin Başlıca Görevleri:
  • Büyüme ve gelişmeye yardım ederler.
  • Hücre yenilenmesini ve doku onarımını sağlarlar.
  • Deri ve göz sağlığı için temel ögeler içerirler.
  • Diş ve diş eti sağlığını korurlar.
  • Kan yapımında görev alan ögeler açısından zengindirler.
  • Hastalıklara karşı direncin oluşumunda etkindirler.
  • Doygunluk hissi sağlarlar.
  • Dengesiz beslenmeye bağlı şişmanlık ve kronik hastalıkların (kalp damar hastalıkları, hipertansiyon, bazı kanser türleri) oluşma riskini azaltırlar.
  • Bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olurlar.

Farklı sebzeler, farklı besin ögeleri içerdikleri için gün içerisinde tüketilen sebzelerin çeşitlendirilmesi gerekir. Bu yüzden çeşitli renk ve türlerde sebze tüketin. Bir gün içerisinde, koyu sarı sebzeler (havuç, patates), koyu yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, marul, kıvırcık, pazı, semizotu, brokoli vb), nişastalı sebzeler (patates, bezelye) ve diğer sebzeler (domates, soğan, taze fasulye) dengeli bir şekilde tüketilmelidir.

Meyveler de, içerdikleri besin öğeleri ve miktarı bakımından birbirlerinden farklı özellikler gösterirler. Bu nedenle tüketimlerinde çeşitlilik sağlanmalıdır. Genellikle turunçgil grubu ve çilekler vitamin C; kiraz, kara üzüm, karadut diğer antioksidanlardan zengin iken; muz, elma gibi meyveler potasyum bakımından zengindirler. Tüm sebze ve meyvelerin besin değeri içeriği ve ekonomik olması açısından mevsiminde yenmesi önerilir. Meyvelerin bol ve ucuz bulunduğu dönemlerde en az 5 porsiyon meyve ve sebze tüketilmesi de tavsiye edilmektedir.





Alıntı ile Cevapla
Alt 08.04.2020 #2
Aqua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üye
 
Üyelik tarihi: 09.02.2020
Mesajlar: 11
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Aqua is on a distinguished road
Aqua
Aqua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Standart

Teşekkürler
Aqua isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık





  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Powered by vBulletin ® Version 3.8.11 .Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd
vBseo 3.6.1
Sevgiforum.com     hack forum     webmaster forumu     imagez.site    

 


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1