SevgiForum.NET  




Go Back   SevgiForum.NET > İSLAMİYET GENEL > Mübarek Günler

Ağaç Şeklinde Aç7Begeni
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
  • 1 gönderen BeyazMasa
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
      #1  
Alt 1 hafta önce
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes : 9
Karizma Puanı: 1
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
Red face Kurban


KURBAN

Tarih , hicretin ikinci senesi , Zilhicce ayının onunu gösteriyordu.
Hz. Peygamber ( A.S ) Yesrib ' in Medîne - i Münevvere ' ye dönüşmesinden sonra ashabıyla birlikte ilk kez Kurban Bayramı kutlayacaktı.
İlk defa Allah adına kurbanlar kesilecek , müslümanlar birlik ve dirlik içinde bayram yapacaklardı.
Ensar - Muhacir kardeşliğinin ardından yardımlaşma ve dayanışmanın en güzel bir örneği daha sergilenecekti.
Islâm 'ın bayramlarından birini daha kutlamanın heyecan ve coşkusu büyük - küçük herkesi sarmıştı.
KURBAN Bayramı sabahı Peygamberimiz (A.S)
ashabına kıldiracağı bayram namazına hazırlanmaktaydı.
Güneşin yükselişiyle birlikte bayram namazı için önceden tespit ettiği açık alandaki Musallâya ( namazgâha ) doğru ilerlemeye başladı.
Yol boyu giderken henüz vakti gelmediği halde aceleyle kesilmiş kurbanlar dikkatinden kaçmadı.
Allah Resûlü ( A.S ) , bayram heyecanını yaşamaları , duâ ve hutbeden yararlanmaları arzusuyla genciyle - yaşlısıyla bütün kadınların da bayram sabahı namazgâha gelmelerini istemişti.
Namazgâha varınca oradakilere selâm verdi.
Kendisine verilen bir yay veya bastona dayanarak Allah 'a hamd ve senâ ettikten sonra ashabına şöyle seslendi : " BUGÜN İLK İŞİMİZ , ( bayram ) NAMAZI KILMAK , SONRA DÖNÜP KURBAN KESMEKTİR. KİM BÖYLE YAPARSA SÜNNETİMİZE UYMUŞ OLUR. "





Alıntı ile Cevapla
Sponsored Links
1 hafta önce
  #2
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kurban ( 2 )



KURBAN ( 2 )



Bayram hutbesinde Kutlu Elçi ( A.S ) , Yüce Allah ' ın Kurban günlerini müslümanlar için bayram îlân ettiğini ve kendisinin de bunu kabul etmekle emrolunduğunu belirtti. Bayram günlerini , ( oruç değil ) yeme - içme ve Allah ' ı , zikretme , günleri olarak niteledi. Bayramda çeşitli kurbanların kesilmesi ve yoksulların doyurularak sevindirilmesi yönünde ashabını şu ifadelerle teşvik etti : " ÂDEMOĞLU KURBAN GÜNÜ ALLAH KATINDA KURBAN KESMEKTEN DAHA SEVİMLİ OLAN BİR AMEL İŞLEMEZ. KURBAN , KIYAMET GÜNÜ BOYNUZLARI , KILLARI ve TIRNAKLARIYLA ( sevap olarak ) GELİR. KURBAN , HENÜZ KANI YERE DÜŞMEDEN , ALLAH TARAFINDAN KABUL EDİLİR . BU SEBEPLE KURBAN KESME KONUSUNDA GÖNLÜNÜZ HOŞ OLSUN , ( bu iş size zor gelmesin.)
Sonra sözü , namazgâha gelirken gördüğü kesilmiş koyunlara getirdi : " KİM KURBANINI BAYRAM NAMAZINDAN ÖNCE KESTİYSE ONUN YERİNE BİR KOYUN KESSİN. KİM DE HENÜZ KESMEDİYSE KURBANINI ALLAH ' IN ADIYLA KESSİN. "
Namaz ve hutbenin ardından artık sıra kurbanları kesmeye gelmişti. Peygamber Efendimiz ( A.S ) , müsait oluşunu dikkate alarak , namazı kıldırdığı yeri aynı zamanda kurban kesim alanı olarak kullandı. Hatta daha sonraları da orayı kesim yeri olarak kullanmaya devam etti.
Rahmet Elçisi ( A.S ) , hayvanların kesimi esnasında onlara eziyet verilmemesi için , gerekli uyarılarda bulunmayı da ihmal etmedi. Allah ' ın her konuda ihsan ile yani güzellikle davranmayı farz kıldığını , hayvanların kesiminin de en güzel bir biçimde yapılması gerektiğini hatırlattı. Bu nedenle , bıçağın iyice keskinleştirilmesi , hayvana gösterilmemesi , kesim işinin hızlı yapılması ve böylece hayvanın fazla acı çekmeden can vermesinin sağlanması talimatını verdi. Bizzat kendisi de iyi kesmesi için bıçağını bilettirdi. Sonra kendisine kurbanlık iki koç getirildi. Onları kıbleye doğru yatırdı. Keserken besmele çekti , tekbir getirdi ve şöyle buyurdu : " BEN HANİF ( hakka yönelmiş ) OLARAK , YUZÜMÜ GÖKLERİ ve YERİ YARATAN ( ALLAH ) 'A ÇEVİRDİM ve BEN MÜŞRİKLERDEN DEĞİLİM. ŞÜPHESİZ BENİM NAMAZIM , KURBANIM , HAYATIM ve ÖLÜMÜM ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAH İÇİNDİR. O ' NUN HİÇBİR ORTAĞI YOKTUR . BEN BUNUNLA EMROLUNDUM ve BEN MÜSLÜMANLARIN İLKİYİM. ALLAH ' IM ! ( bu kurban ) SENDENDİR ve MUHAMMED ile ÜMMETİ TARAFINDAN SENİN ( rızan ) İÇİN SUNULMUŞTUR. "
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
1 hafta önce
  #3
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kurban ( 3 )



KURBAN ( 3 )

Hz . Peygamber ( A.S ) ' imizi kurban keserken gören arkadaşları sordu : " EY ALLAH 'IN RESÛLÜ ! BU KURBANLAR NEDİR ? " Efendimiz ( A.S ) , " BABANIZ İBRAHIM' İN SÜNNETİDİR." diye cevapladı. Sahabe : " PEKİ , BU KURBANLARDAN DOLAYI BİZE NE KADAR SEVAP VAR ? " diye sorunca Resûl - i Ekrem ( A.S ) , " HER KILA KARŞILIK BİR SEVAP " buyurdu . Sahabe , " YA YÜNLÜ ( koyun- keçi ) OLURSA ? " deyince Resûlüllah ( A.S ) , " YÜNDEN DE HER BİR KILA KARŞILIK BİR SEVAP VARDIR." cevabını verdi.
Belki de ilk Kurban Bayramı olduğundan , o gün Medîne ' ye dışarıdan birçok misafir gelmişti. O sene kıtlık vardı , gelenlerin çoğu aç ve yoksuldu , doyurulmaları gerekiyordu. Onların bu durumunu dikkate alan Rahmet Peygamberi ( A.S ) , kurban etlerinin misafirlere ikram edilerek üç gün içerisinde tüketilmesi tâlimatını verdi. Hatta kurban etlerinin üç günden sonra sahipleri tarafından yenilmesini yasakladı. Böylece aç ve muhtaç kardeşlerinin bayramı tam anlamıyla yaşamalarını sağladı. Hatta bu misafirlerin içler acısı durumlarını gören Hz. Peygamber ( A.S ) , bayram namazından sonra Bilâl - i Habeşî ile birlikte hanım cemaatin yanına gitti. Onlar da bu yoksullar için yardım talep etti ve bilezik , gerdanlık , küpe ve benzeri birçok ziynet eşyası verdiler.
Ertesi yıl sahabeden bazıları sözkonusu uygulamanın devam edip etmeyeceğini sordu. Efendimiz ( A.S ) , " SİZE KURBAN ETLERİNİ ÜÇ GÜNDEN SONRA TÜKETMEK ÜZERE AYIRMANIZI YASAKLAMIŞTIM. FAKAT ALLAH SİZE BOLLUK VERDİ ve HAYIRLARA KAVUŞTURDU. DOLAYISIYLA O ETLERDEN YİYEBİLİR , SADAKA OLARAK VEREBİLİR ve İSTEDİĞİNİZ KADAR DA KENDİNİZ İÇİN AYIRABİLİRSİNIZ." buyurdu.
Aslında ilgili uygulama kurban kesenlerle kesmeyenlerin et tüketiminde denk olmaları amacına mâtuftu. Kurban kesen sayısının artması durumunda istenildiği kadar yenilir , yedirilir ve saklanabilirdi. İhtiyacın fazla olması hâlinde ise , tekrar Hz. Peygamber ( A.S ) ' in uygulamasına benzer bir tutum sergilenecekti. Hz.Âişe ( R.Anha ) ' ye göre söz konusu yasak , haram kılmaya yönelik değildi. Hz. Peygamber ( A.S ) , zenginlerin bu etlerle fakirleri doyurmasını istemişti.
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
1 hafta önce
  #4
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kurban ( 4 )



KURBAN ( 4 )


Resûl - i Ekrem ( A.S ) ' in kurban kesen müslümanlardan söz ederken " ADRMOGLU " ifadesini kullanması , bize ınsanlık tarihinde ilk kurban ibadetini yerin estiren Hz.Âdem ( A.S ) ' in iki oğlunu hatırlatmaktadır. Her ikisi de birer kurban sunmuşlardı da Alalh , kendisine karşı gelmekten sakınan oğlunun kurbanını kabul etmiş ve onun dilinden " ALLAH ANCAK TAKVA SAHİPLERİNDEN KABUL EDER " ( Mâide Sûresi / 27 ) buyurmuştu.
Yine peygamberimizin ( A.S ) , kurbanı " HZ. İBRAHİM ( A.S ) ' İN SÜNNETİ " olarak nitelemesi de , İbrâhim ( A.S ) ' in oğlu İsmâîl ( A.S ) ' i kurban etmekle sınanmasına bir atıf olsa gerekti. Allah , en sevdiği varlığını , biricik oğlunu fedâ etmekten çekinmeyen Hz.Ibrahîm ( A.S ) ' i büyük bir kurban göndererek mukâfatlandırmıştı . Böylece kurban ibadeti sonrakiler için İbrahîmi bir sünnet / gelenek hâline gelmişti.
İslâm öncesi arap toplumunda da çeşitli amaçlarla putlar adına kurban kesme adeti yaygındı. Cahiliye arapları , belli zamanlarda Kâbe ' deki ve diğer bölgelerdeki putlara olan bağlılıklarını göstermek için kestikleri kurbanların kanlarını putların üzerine döker , etlerini yırtıcı hayvanlar yesin diye dikili taşların üzerine bırakırlardı. Onların yarar sağlayacağı düşüncesiyle ölen kimsenin kabri başında da kurban kestikleri bilinmektedir. İslâm döneminde bu adet , tevhit inancına aykırı öğelerden temizlenerek Hz.Ibrahîm ( A.S ) ' in sünnetine uygun biçimde ihyâ ve ıslâh edilmiş , sosyal işlevler de yüklenerek zenginleştirilmiştir. Putlar için hayvan kurban etmek şirk , bu şekilde kesilen hayvanlar da murdar sayılmıştır. ( Bakara Sûresi / 196 )
Kur ' ân - ı Kerîm ' de daha çok hac kurbanlarından söz edilir. Bu âyetlerde , kurbanlık hayvanların Allah ' ın nişâneleri olması , Allah ' adı anılarak kesilmesi , onlardan yararlanılması , hem yenilmesi hem de yoksullara yedirilmesi , etlerinin ya da kanlarının değil takvanın ( Allah ' ın emirleri ve yasakları konusunda bilinçli ve duyarlı hareket etmenin ) esas oldugu anlatılır. Elbette bu hususlar , bayram günlerinde kesilen bütün kurbanlar için fazlasıyla geçerlidir.
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
1 hafta önce
  #5
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kurban ( 5 )



KURBAN ( 5 )

Kurbanla ilgili detaylar , Hz.Peygamber ( A.S.) ' in Medîne ' deki uygulamalarından öğrenilmektedir. Resûl - i Ekrem ( A.S ) ' in hicretin ikinci yılından itibaren
Kurban Bayramlarında kurban kesmeye başlaması ve kurbanla ilgili çeşitli açıklamalardan oluşan zengin hadis rivayetleri
bu alandaki uygulamaların , Fıkhî yorum ve değerlendirmelerin zeminini teşkil etmiştir.
Bilindiği gibi kurbanlık hayvanlar sadece koyun
keçi , sığır , camız ve develerden oluşmaktadır. Peygamber Efendimiz ( A.S ) ' den gelen hadislere göre sığır ve deve yedi ( 7 ) kişi tarafından ortaklaşa kurban edilebilmekte , kurbanın en hayırlısının boynuzlu koç olduğu belirtilmekte , kurbanlık koyunların bir ( 1 ) yaşını doldurmuş olması gerekmektedir. Ayrıca sağlıklı olmayan sözgelimi ; topal olan , tek gözü kör olan , hastalığı iyice belli olan , zayıf ve cılız olan hayvanlar kurban edilmemekte , muhtemelen ekonomik ihtiyaçlar dikkate alınarak , sütü için beslenen sağmal hayvanların da kurban edilmesi hoş görülmemiştir.
Hz. Peygamber ( A.S ) ' in sünnetine sımsıkı bağlılığıyla şöhret kazanmış olan Abdullah b.Ömer ( R.A ) , organları noksan veya yaşları elverişli hâle gelmemiş olan hayvanları kurban olarak kesmekten çekinir. Hz .Âişe ( R. Anha ) 'nin yeğeni Urve b.Zubeyr ( R.A ) ise çocuklarına şöyle derdi : " YAVRULARIM ! HİÇBİRİNİZ ŞEREFLİ DOSTLARINIZA LÂYIK GÖRMEDİĞİNİZ HAYVANLARI , HAC ( veya umre ) KURBANI OLARAK KESMESİN. ÇÜNKÜ ALLAH , ŞEREFLİLERİN EN ŞEREFLİSİDİR ve HER ŞEYİN EN İYİSİNE LÂYIKTIR. "
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
1 hafta önce
  #6
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır



KURBAN ( 5 )

Hadislere göre kurbanlıkların sadece etleri değil
derileri , yünleri , develerin üzerindeki minder gibi değerli eşyalar da fakirlere tasadduk edilirdi. Kasap ücreti ise , kurban etinden değil ,
sahibi tarafından ödenirdi.
Kişi kurbanını kendisi kesebileceği gibi , vekil tâyin etmek sûretiyle başkasına da kestirebilir.
Nitekim Allah Resûlü ( A.S ) de , hicretin dokuzuncu senesinde kurbanlık develerini Hac Emiri olarak tâyin ettiği en yakın dostu olan Hz. Ebû Bekir ( R.A ) ' le Mekke ' ye göndermişti. Yine Hz. Ali ( K.veche ) , Peygamberimizin ( A.S) yaptığı vasiyet gereği onun adına iki koç kesmişti.
Kurban kesmenin Fıkhî hükmü ; sahabeden beri tartışılagelmiştir. Abdullah b. Ömer ( R.A ) ' e bu husus sorulduğunda , Resûlüllah ( A.S ) ' ın Medine ' de on ( 10 ) sene kaldığını ve her sene kurban kestiğini , ( ona uyarak ) Müslümanların da kurban kestiğini ve böylece kurban kesmenin sünnet olduğunu söylemiştir
İbn - i Ömer ( R.A ) ' in bu soruya , Kevser sûresindeki ' VENHAR ' emrine değil de , Hz.Peygamber ( A.S ) ' in devamlı uygulaması baz alınarak cevap vermesi dikkat çekmektedir.
İstanbul ' u şereflendiren sahabî Ebû Eyyûb El - Ensârî ( Hâlid b.Zeyd R.A ) de ilerleyen yıllarda
kurban konusundaki gayretin boyutlarını şöyle anlatır : " RESÛLÜLLAH ( A.S ) ZAMANINDA
KİŞİ , KENDİSİ ve ÇOLUK ÇOCUĞU İÇİN BİR KOYUN KESERDİ. ONUN ETİNDEN HEM KENDİLERİ YER , HEM DE BAŞKALARINA YEDİRİRLERDİ. DAHA SONRA MÜSLÜMANLAR ARASINDA GORDÜĞÜM BU MAL ÇOKLUĞUYLA
ÖVÜNME DURUMU ORTAYA ÇIKTI ve BİRKAÇ KURBAN KESMEYE BAŞLADILAR. "
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
1 hafta önce
  #7
Üye
 
BeyazMasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 

Profil Bilgileri    
Kayıt Tarihi: 18.02.2014
Üye No: 5200
Mesajlar: 21
Likes 9
Rep Puanı: 1
Etiketle: @BeyazMasa
Online-Ofline
BeyazMasa isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kurban ( 6 )



KURBAN ( 6 )

Kurban ile ilgili farklı yaklaşımlar , sahabe sonrasında da devam etmiştir. Hz.Peygamber Efendimiz ( A.S ) ' in uygulamasına dayanan Ebû Hanîfe ( Rh. Aleyh ) ve talebeleri , dînen
aranan şartları taşıyan kimselerin kurban kesmesini vâcip görürken , diğer fakihler ise bunu sünnet olarak değerlendirmişlerdir. Netice itibariyle kurban kesme , İslâm dünyasının genelinde canlı bir şekilde uygulanmaktadır.
İslâm geleneğinde kurbanın yerine nakit olarak bedelin verilmesi kabul görmemiştir. Putları adına kurban kesenlerin şirkine karşılık , İslâm ' da sadece Allah adına ve O ' nun adıyla O ' na gönderilen bir tevhît sembolüdür kurban.
Kurbanın ibadet boyutu kadar , toplumsal fonksiyonu da önem arz eder. Allah için kesilen kurban ibadetinde , tüketimi itibariyle muhtaç insanların doyurulması gibi pratik bir amaç gözetilir. Buradaki hikmet , Allah rızası ile birlikte yoksulun et ve gıda ihtiyacını karşılamaktır. Böylece kurban , müslüman toplumda kardeşlik yardımlaşma ve dayanışma ruhunu canlı tutar , sosyal adaletin gerçekleşmesine katkıda bulunur. Zengine malını Allah rızası için harcama ve başkalarıyla paylaşma haz ve alışkanlığını verir
, onu cimrilik hastalığından , dünya malına tutkunluktan kurtarır. Neticede fakirleri de bayram günlerindeki sevince ortak ederek , birlik ve kardeşlik içinde huzurlu bir bayram geçirmelerini sağlar.
Kurban ibadetinin bir hikmeti de zengini muhtaç kardeşlerine yaklaştıran önemli bir vesile olmasıdır. Komşuları , akrabası , dostları , yakın olsun uzak olsun kardeşleri birbirine bağlayan ve ruhları kaynaştıran bir ibadettir. Vekâlet yoluyla Afrika 'da , Asya ' da adını dahi duymadığı birçok yoksul ülkede yaşayan hiç görmediği , tanımadığı , aç ve muhtaç kardeşlerine uzattığı bir eldir. Binlerce km. uzaktaki kardeşleriyle yakınlaşmanın , bütünleşmenin , ümmet olmanın adıdır kurban. Yoklukların , âfetlerin yaşandığı coğrafyalara ulaşmak , fiziki mesafeleri gönül coğrafyasında aşmak , onların dertlerini paylaşmak , onlara umut ışığı olmaya çalışmaktır. Hatta sadece din kardeşlerine değil , inancı ne olursa olsun muhtaç olan herkese ulaşmaktır.
Kurban yüce yaratıcıya yakınlaşamktır ; kurbanlıklarımız , " KURB " anlarımızdır , yani O ' na en yakın olma zamanlarımızdır. Kurban , mukarrebundan olma çabasıdır , yani takvaya erişme arzusu içinde yüce yaratıcıya yaklaşanlar arasına girebilme gayretidir. Kurban
takvaya , takva da Allah ' a ulaştırır . Nitekim Yüce Rabbimiz hac kurbanlarından söz ederken kurbanların , aslında Allah ' ı yüceltme ve O 'na şükretme vesilesi olduğunu belirttikten sonra şöyle buyurur : " ( O kurbanların ) NE ETLERİ , NE DE KANLARI ALLAH ' A ULAŞACAKTIR. FAKAT O ' NA SİZİN TAKVANIZ ULAŞACAKTIR. " ( Hac Sûresi / - 37 )
byabdullah bunu begendi.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
kurban


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık







Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1



  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
SevgiForum